Rapport Letselschaderaad langlopende letselschadezaken waardeloos!

Rapport onderzoek langlopende letselschadezaken is een farce! Na 225 bladzijden lezen we dat niemand daaraan schuld heeft! Ofwel het rapport mag naar de papierversnipperaar.

De letselschadebranche is door toegenomen bevolkingsaangroei, welvaart, welzijn en mobiliteit qua ongevallen een groeimarkt. Dat betekent jaarlijks een forse toename van letselschadezaken. Directies van Verzekeraars zien de letselschadebranche evenwel als een kostenpost die drukt op de bedrijfsresultaten en winst per aandeel en bezuinigen keer op keer op (kwalitatief) personeel.

Dus daar waar groei zich aandient moet met steeds minder personeel de klus geklaard worden. Dan hebben we het nog niet over het hoge percentage van het zittende personeel dat burn-out achtige klachten ontwikkelt en door een overspannen werkdruk uitvalt.

Gevolg van de jaarlijkse bezuinigingen is een forse toename van letselschadedossiers en dienaangaande enorme achterstanden bij letselschadeverzekeraars wegens grote tekorten aan dossierbehandelaars met dank aan de “budgetterende Ipad Kasboekmanagers” in de Raden van Bestuur van Verzekeraars.

Zie hier waarom er achterstanden zijn zich vertalend in langlopende letselschadezaken. Bij bijvoorbeeld Nationale-Nederlanden waar een immens tekort is aan gekwalificeerde letselschade dossierbehandelaars dient men inmiddels 8 weken te wachten op een reactie in een letselschadezaak. Nationale-Nederlanden neemt binnenkort Reaal over en een groot deel van het personeel wenst – zoals ook bij de overname van Delta Lloyd uit Amsterdam – niet mee te gaan naar Den Haag; de dossiers van Reaal gaan wél naar Den Haag en dan kunnen we 3-4 maanden gaan wachten op een bericht van Nationale-Nederlanden!

Daar lees ik niets over in dit verschrikkelijk zinloze rapport van een heel bataljon aan vermeende deskundigen van de Letselschaderaad; een club die zeer regelmatig vergadert hoe men zichzelf in stand houdt en bevriend wil blijven met schadeverzekeraars in Nederland.

Met vriendelijke groet,

Johannes de Bruin
Directeur ClaimZorg Letselschade

« « Vorige bericht:  Waardeloze services Coolblue; koop niets bij Samsung! |