En weer staat Achmea op de menukaart!
Geachte cliënte
Nogmaals mijn hartelijke dank voor het overleg op kantoor ClaimZorg d.d. 30 september 2025 met u en uw echtgenoot wiens zaak ik vorige week behandelde.
Wij spraken af dat we gaan toewerken naar in elk geval een medische expertise door een neuroloog gevolgd door een medische expertise door een pijnspecialist/revalidatiearts.
Nu u door het onderhavig ongeval niet in staat bent een gewenste terugkeer naar de arbeidsmarkt te realiseren dient Achmea als aansprakelijke partij daarvoor op te komen. Daarbij kan gedacht worden aan het inzetten van een externe (!) re-integratie specialist die u tracht te begeleiden naar de arbeidsmarkt voor een u passende functie.
Mogelijk is het vanuit professioneel oogpunt nog gewenst dat u eerst nog een medische expertise door een verzekeringsarts ondergaat. Deze verzekeringsarts zal onder anderen uw beperkingen met betrekking tot het verrichten van loonvormende arbeid in kaart brengen voordat de re-integratiespecialist aan de slag met u gaat.
Uw medisch dossier zal thans door mij geüpdatet worden waarna deze bescheiden naar mijn medisch adviseur gaan voor een all-in rapport en aan wie zal worden verzocht een concept vraagstelling voor de gewenste medische expertises op te stellen.
Ik heb natuurlijk (..) al eerder medische informatie ingewonnen en geef voor het overzicht aan waaruit uw medisch dossier thans bestaat:
……..
Voorts heb ik in uw dossier mijn brief van 14 mei 2024 aan uw huisarts waarin ik een aantal kritische opmerkingen plaatste en daarin voorts aandrong op correcties van de aangeleverde patiëntenkaart waarop helaas geen reactie volgde.
Nota bene: uw huisarts mevrouw L. heeft helaas een zekere niet gewenste bekendheid: zij is chaotisch en er zijn kritische vragen over haar bekwaamheid. Bellen met haar Praktijk voor zover we iemand aan de lijn krijgen die wél en ook begrijpelijk Nederlands spreekt (..) geeft het antwoord dat we niet de enigen zijn die over uw huisarts klagen. Ziet u voorts op Google hoeveel klachten er over deze huisarts zijn.
Mijn protestbrief van 14 mei 2024 maakt onderdeel uit van uw medisch dossier ook al zal de medisch adviseur van Achmea zich hier voorzienbaar formeel opstellen dat het geen medisch document is. Gelukkig telt in het metier van de letselschade wel degelijk alle relevante feiten!
Met dank aan uw recent overzicht – zie de bijlage – zal ik thans (afrondend) de medische sector aanschrijven:
……
Na ontvangst van deze gewenste aanvullende medische informatie gaan we het medisch traject in zoals hierboven is beschreven.
Ik heb u gevraagd of u verbeteringen in uw medische situatie merkt bij de behandelingen door een “psychosomatische therapeut” (door uw huisarts geadviseerd!). U antwoordde met neen, absoluut niet en ik adviseerde u met deze zweverige woke therapie direct te stoppen. Voor u het weet worden er stempels op u gezet dat alles “psychisch” is en worden er historische life events verzonnen die de medisch adviseur van Achmea in grote dankbaarheid zal ontvangen!
Stoppen dus!
Achmea zit niet meer aan tafel maar staat op de menukaart!
Ik heb op 15 mei 2024 een prima Rapport Letselschade + declaratie van € 4.954,64 + 21% btw € 1.040,47 ofwel € 5.995,11 voor verrichtte werkzaamheden ingediend bij Achmea die tot op heden niet eens het fatsoen opbrengt (!) daarop te reageren en zowel een verzoek om een voorschot voor u en een voorschot op mijn behandelingskosten laat voor wat het is.
Ik heb hierover een klacht ingediend bij de Manager Letsel Complex die helaas niet begaafd is om excuses aan te bieden voor het stilzwijgen van Achmea, ergo, mij verwijt dat ik geen medische informatie heb aangeleverd.
Welnu indien de Manager Letsel Complex wat zorgvuldiger dit dossier had bestudeerd leest hij dat Achmea zelf aangaf dat er “geen medische informatie behoeft te worden aangeleverd”. Overigens wordt deze gewraakte passage in veel brieven van Achmea gelezen en in mijn uitgebreid netwerk met grote hilariteit ontvangen.
Bovendien heb ik met de senior (!) dossierbehandelaars van Achmea de pragmatische werkafspraak dat we eerst een pad van medische behandelingen afleggen en dan in 1x medische informatie opvragen, het dossier voorleggen aan de medisch adviseurs en dan spreekwoordelijk met elkaar verdere afspraken maken. Tussentijds worden wel degelijk onder voorbehoud voorschotten op gemaakte behandelkosten vergoed.
Zo werken immers professionals!
Zo werk ik al vele jaren en heb ik het nog nooit meegemaakt dat tussentijdse declaraties en voorschot verzoeken ingediend bij een Verzekeraar niet worden vergoed maar Achmea in de zaak van u en uw echtgenoot meent daar van af te moeten wijken!
Achmea heeft op haar website staan dat zij zich houdt aan de Gedragscode Behandeling Letselschade (GBL). Uit deze Gedragsregels valt op te maken dat de Verzekeraar elk jaar persoonlijk contact heeft met het slachtoffer + belangenbehartiger.
Maar ook in dit dossier neemt Achmea een oorverdovende stilte aan. Deze Gedragscode voor de Letselschade die is opgesteld door ambtenaren is in mijn optiek dus een “dode letter” nu Verzekeraars zich daar massaal niet aan houden en overtreding van de GBL niet wordt gesanctioneerd: u rijdt door rood maar de agent geeft u geen bekeuring!
Maar dat is het nieuwe Achmea en past in de hedendaagse samenleving waar beschaving plaats maakt voor onverdraagzaamheid en het bewust negeren van een inhoudsvolle discussie op instigatie van een veelvoud aan managers die vooral specialist zijn in het maken van duur “beleid” om zo hun waarde te bewijzen (bron: Podcast Financieel Dagblad).
Vanaf 15 mei 2024 tot heden zijn er weer de nodige behandelingskosten gemaakt. Ik werk feitelijk tot heden voor € 0,00 en daar ga ik binnenkort verandering in brengen. Ik heb uw toestemming om uw wederpartij die immers rechtstreeks op grond van de wet aansprakelijk is voor uw letselschade aan te spreken en tot bankbeslag + boedelbeslag + eventueel loonbeslag bij de werkgever over te gaan.
Ik kom bij u op de zaak terug naar ontvangst van de aanvullende medische informatie en een conceptbrief voor medische expertises. Kunt u mij in de tussentijd een nieuwe opgave doen van alle door u gemaakte onkosten en uitgaven?
Met vriendelijke groet,
Johannes de Bruin
