Achmea zit niet meer aan tafel, maar staat op de menukaart
Geachte heer (..) en mevrouw (..),
Ik bevestig hiermede onze afspraak voor een 2e onderhoud op ons Kantoor voor 30 september 2025 en wel om 15.30 uur met u beiden.
Beleefd verzoek ik u bijgaande 2 documenten (2x) zo volledig mogelijk in te vullen en die uiterlijk maandag aanstaande aan mij per e-mail te retourneren.
Voorts bespreek ik met u de instemming om de verzekerde van Achmea rechtstreeks voor uw schadevergoeding aan te spreken. Deze verzekerde is immers aansprakelijk voor uw schade en het gegeven dat zij een overeenkomst heeft (polis) met een verzekeraar om die aanspraken over te dragen laat onverlet dat deze verzekerde op grond van de wet rechtstreeks aansprakelijk is, ergo, bij die verzekeringsovereenkomst was/bent u rechtens geen partij.
Er is door mij een veelvoud aan documenten waaronder een Rapport Letselschade + Producties in april 2024 aangeleverd maar Achmea reageert niet op de correspondentie, idem verzoek om betaalbaarstelling van mijn behandelingskosten, idem verzoek voor een voorschot op uw schade. Dat is het nieuwe Achmea waar onvoldoende toezicht en aansturing van dossierbehandelaars plaats heeft nu iedereen met uitzondering van de maandagmiddag thuis achter een laptop met standaardbrieven werkt! Is dit een opweg naar AI?
Voor wat de belabberde reactie van de Manager Letsel Complex van Achmea betreft dat ik nog geen medische informatie heb aangedragen zou ik hem willen wijzen op de belachelijke standaardbrieven – die verschenen ook in uw dossier – waarin Achmea onder anderen aangeeft dat opvragen van medische informatie niet nodig is……..Zotter moet het niet worden.
In de causale afweging of uw medische klachten ongevalsgevolg zijn en of die verantwoordelijk zijn voor uw schade is medische informatie absoluut nodig.
Voorts ziet deze manager niet in dat het opvragen van medische informatie eerst plaats heeft na een zekere periode zodat we niet achter elke medische behandelaar aan moeten rennen voor een tussentijdse rapportage en mijn ervaring is dat de senior dossierbehandelaars bij Achmea mij daarin navolgen ter voorkoming van overbelaste medisch adviseurs en hoge kosten.
Daarbij speelt tevens een rol dat de managers van Achmea het uurtarief van ClaimZorg op banale wijze met 30% korten, ergo, daarbij uitgaan van het jaar 2022 en tot op de dag van vandaag hanteren. Deze managers begrijpen niet dat sinds 2022 de kosten van levensonderhoud en bedrijfskosten enorm zijn gestegen en dat dit in een te hanteren uurtarief moet worden meegenomen.
Achmea verhoogt jaarlijks haar autopremies met 10-15%: Kassa!
Het ging in dit dossier van meet af aan al mis bij Achmea en daar ben ik nu klaar mee!
Ik bespreek volgende week met u of we over een volledig en afgebakend medisch dossier beschikken of dat ik nog enige actie moet ondernemen, daarna gaat het dossier naar mijn medisch adviseur voor een all-in advies en bezie ik of we overgaan tot afwikkeling van de letselschadezaken of wanneer er blijvende medische klachten zijn we naar onafhankelijke medische onderzoeken overgaan.
In dit gehele traject zit Apeldoorn niet meer aan tafel maar staat zij op de menukaart!
Tot volgende week dinsdag en let u op de parkeertijden + tarieven?
Met vriendelijke groet,
Johannes de Bruin
ClaimZorg Letselschade
(Maandag tot en met woensdag)
« « Vorige bericht: Achmea rekent hogere premie voor vrouwen: Discriminatie! | Volgende bericht: Medisch adviseur Allianz: geen whiplash maar spierpijn van enkele weken » »